Subscribe my Youtube Channel


A splog or “spam blog” is a blog that steals content from other web sites, then aggregates and republishes the content on its own blog. Splogs are created primarily to make money from ads shown on the splog and/or promote affiliated web sites. Splog owners are too dishonest, lazy or stupid to create their own original content and instead thieve yours.

Friday, April 15, 2011

Pengerusi BERSIH 2.0 pula dilarang masuk S'wak


Bekas presiden Majlis Peguam dan pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) Datuk S Ambiga dihalang daripada memasuki Sarawak hari ini.

Beliau adalah aktivis keempat dalam tempoh 10 hari kempen pilihan raya Sarawak yang tidak dibenarkan masuk. Sebelum ini, aktivis, Steven Ng, Wong Chin Huatdan Haris Ibrahim juga ditahan setiba mereka di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching dan dihantar pulang terus ke Kuala Lumpur.

Ambiga tiba pada jam 9 pagi ini bersama tiga anggota BERSIH.

Namun tiga yang lain Subramaniam Pillay mewakili Aliran, Ivy Josiah - WAO, dan Arul Prakkash dari Komas dibenarkan masuk.

“Saya tidak akan berdiam diri. Kenapa mereka takut dengan pengerusi BERSIH masuk ke Sarawak sehari sebelum pilihan raya?

“Apa yang mereka takutkan? Saya amat marah kerana hak saya memasuki negara sendiri dinafikan tanpa sebarang alasan. Hanya diberitahu arahan daripada ketua menteri,” katanya.

Sehubungan itu, menurut Ambiga beliau akan mencabar halangan kemasukkan Sarawak di mahkamah.

Malaysiakini

No comments:

Post a Comment